Koncepcja pracy SP6
Zdrowie to nie tylko całkowity brak choroby, czy kalectwa, ale także stan pełnego, fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu (dobrego samopoczucia).
Definicja szkoły promującej zdrowie
Szkoła promująca zdrowie to szkoła, która we współpracy z rodzicami uczniów i społecznością lokalną:
• systematycznie i planowo tworzy środowisko społeczne i fizyczne sprzyjające zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej,
• wspiera rozwój kompetencji uczniów i pracowników w zakresie dbałości o zdrowie przez całe życie.
Koncepcja Szkoły Promującej Zdrowie
Zdrowie uwzględnione jest w polityce i koncepcji szkoły– w podstawowym dokumencie określającym koncepcję pracy lub rozwoju szkoły.
Szkoła podejmuje działania dla umacniania zdrowia i dobrego samopoczucia uczniów i pracowników.
• Środowisko społeczne szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników
• Środowisko fizyczne szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników
Środowisko to obejmuje: teren szkoły i jej otoczenie, budynek, jego pomieszczenia i wyposażenie, mikroklimat, organizację zajęć, posiłków, obiekty i sprzęt do rekreacji i aktywności fizycznej.
• Rozwijanie umiejętności dbałości o zdrowie i kompetencji do działania uczniów i pracowników
• Tworzenie związków społecznych z rodzinami uczniów oraz ważnymi osobami/grupami w najbliższej społeczności.
• Współpraca z pracownikami medycznymi –pielęgniarką szkolną i innymi osobami/placówkami medycznymi sprawującymi opiekę zdrowotną nad uczniami (w tym nad uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdrowotnych) i pracownikami
Standardy szkoły promującej zdrowie
1. Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań
2. Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.
3.Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych
pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie.
4.Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów,
nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami.
Skład zespołu do spraw promocji zdrowia:
1.p. Halina Sypka-Dyrektor Szkoły
2.p. Anna Aponowicz- koordynator,-n-l biologii
3.p. Katarzyna Rajtar-Graczyk –pedagog
4.p. Barbara Goździk-pielęgniarka
5.p. Paulina Bujalska-psycholog
6.p. Aleksandra Kowanek n-l wych-fiz.
7.p. Krzysztof Kaźmierczak n-l wych-fiz.
8.p. Michał Basta- n-l wych-fiz.
9.p. Tadeusz Obiedziński-n-l informatyki
10.p. Igor Krawczyk – n-l informatyki, religii
11.p. Dorota Hajduk- n-l geografii
12.p. Piotr Zagórski-n-l chemii
1.3.p. Krzysztofa Plucińska-logopeda,n-l języka polskiego
14.p. Joanna Sujecka- n-l plastyki
15.p. Romana Kręźlewicz n-l techniki