Wiosenny ogródek
Zapraszam na ostatnie spotkanie w tym tygodniu.
Na powitanie przypomnijcie sobie piosenkę „Z wiosną”
Wiosenny ogródek
Zanim dzieci wysłuchają wiersza, proszę zapoznać ich z wyglądem wiosennych kwiatów
Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak Wiosna.
Wiosna w zielonej sukience
nogami bosymi stąpa.
I gdzie stopę stawia,
tam… to chyba czary –
wiosenny kwiat zostawia.
Po spacerze wiosny
świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni
radośnie śpiewają,
motyle fruwają,
świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe
wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty, wiosno,
i te twoje czary,
to świat byłby pewnie
i smutny, i szary.
Krótka rozmowa nt. wiersza
Zabawa twórcza Czerwony jak... N. podaje nazwę koloru, a wskazane dziecko – przykład czegoś, co kojarzy mu się z tym kolorem (np. czerwony jak... tulipan, zielony jak... trawa).
Dokończ rysować tulipana i pokoloruj go. Tulipan
Utrwalanie zdobytej wiedzy – quiz dydaktyczny.
Dzieci odpowiadają poprzez uśmiech (prawda) lub smutną minę (fałsz).
− Pora roku, która jest teraz, to wiosna.
− Wiosną jest mało kwiatów.
− Wiosną jest bardzo zimno i często pada śnieg.
− Wiosną przyroda budzi się do życia.
Zabawy z cyklu zabawy dywanowe „kredki kolorowe”
https://www.youtube.com/watch?v=WKs4Efpia84
Dla chętnych zamieszczam kilka kolorowanek
Miłej zabawy!
Tradycją już jest, że na weekend przygotowuję Wam audiobooka, tym razem o wiośnie. Miłego słuchania.
https://mp12zgierz-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/kinga_rozalska_mp12zgierz_onmicrosoft_com/EcHNSCWxOrZHg-NkxY3Y-VMBmapBDfmfoB_HzCCDTmifxQ?e=iUYfe5