NASZA KONCEPCJA
" Rozwój psychologiczny we wczesnym dzieciństwie jest tak istotny, iż nie można go pozostawić przypadkowi" Alex Kozulin
"Gotowość szkolna nie musi oznaczać opanowania umiejętności czytania pisania i liczenia. Jest to gotowosć nauczenia sie jak cztytać, pisać i liczyć". Leonid Venger
Koncepcja pracy opiekunczej, wychowawczej i dydaktycznej w naszym przedszkolu opracowana została w oparciu o teorię, której autorem jest psycholog Lew Wygotsky. Zgadzamy się z jego twierdzeniem, iż prawdziwa edukacja nie polega na samym przyswojeniu określonej wiedzy lub umiejętności. Polega ona na rozwoju umiejętności dzieci do uczenia się, czyli ich zdolności do jasnego i kreatywnego myślenia, planowania i realizowania swoich planów
oraz wyrażania swojego zrozumienia na wiele sposobów.
Aby osiągnąć nasz główny cel, którym jest rozwój umiejętności uczenia się :
- oferujemy dzieciom naszą wiedzę, doświadczenie, bogatą ofertę edukacyjną,
- dajemy dzieciom narzędzia, dzięki którym będą mogły dojśc do zamierzonego celu,
- stajemy się przewodnikami dzieci i stawiamy przed nimi wyzwania, które pozwolą im kreatywnie wykorzystywać ich naturalną potrzebę działania,
- uczymy dzieci wiary we własne siły , możliwości,
- stwarzamy warunki, aby tworzenie dawało dzieciom radość, nauczyło je myśleć i twórczo działać w przyszłości,
- wzbudzamy w każdym dziecku ciekawość świata, spostrzegawczość i wrażliwość,
- chcemy, aby dzieci były spontaniczne w wyrażaniu uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje innych ludzi, gotowe szukać rozwiązań lepszych, nowych oryginalnych,
- dołożymy wszelkich starań , aby dzieci były wrażliwe na piękno i brzydotę otaczającego świata, aby umiały wpływać na tworzenie pięknego, przyjaznego, harmonijnego i praktycznego otoczenia,
- jesteśmy otwarci na współpracę z rodzicami i ich udział w życiu przedszkola,
- dbamy aby dzieci przebywały w dobrze i nowocześnie wyposażonych salach, aby otaczał je ład i porządek a sala gimnastyczna i duży ogród wyposażone były w sprzęt rekreacyjny, umożliwiający dzieciom zaspokojenie wrodzonej potrzeby ruchu,
- zapewniamy dzieciom optymalne warunki rozwoju i bezpieczeństwa.