W marcu jak w garncu
Marcowa pogoda
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające język, wargi i żuchwę.
Zabawy przed lusterkiem. Demonstrujemy ćwiczenia, powtarzając je kilkakrotnie i pilnując dokładnego ich wykonania przez dzieci.
Słoneczko budzi się i uśmiecha – dzieci wyciągają do przodu wargi okrągłe jak słoneczko, a następnie rozciągają je do szerokiego uśmiechu.
Deszczyk – przy szeroko otwartej jamie ustnej język wychodzi na spacer i unosi się do góry, w stronę nosa.
Nagle zaczął padać deszcz – język chowa się za górnymi zębami w jamie ustnej.
Tęcza – po deszczu pojawia się tęcza – dzieci rysują jej kształt, przesuwając czubek języka po górnej wardze od jednego kącika ust do drugiego.
Wiatr – dzieci wciągają powietrze nosem, a wypuszczają ustami ułożonymi w dziobek, starając się, aby policzki nie wypełniały się powietrzem.
Kropelki – jak kropelki wody spadają z góry na dół, tak czubek języka porusza się od górnych do dolnych zębów: najpierw powoli i bardzo dokładnie, a potem coraz szybciej.
Chmurki – dzieci rysują kształt chmurki, przesuwając językiem po wewnętrznej stronie warg, przy zamkniętych ustach.
Parasolka – dzieci naśladują otwieranie i zamykanie parasoli przez coraz szersze otwieranie ust i ich zamykanie.
Opowiadania A. Widzowskiej Marcowa pogoda (opowiadanie w formacie pdf, można sobie wydrukować)
Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.
− Co tata przygotował na obiad?
− Dokąd poszli po obiedzie tata i Olek?
− Czy Olek ubrał się właściwie, gdy wychodzili na spacer?
− Jaka niespodzianka spotkała Olka i jego tatę na spacerze?
− Co zrobił tata?
− Co znaczą słowa: „W marcu jak w garncu?”
Praca do wykonania
Dzisiaj zadaniem dla dziecka jest pięknie poukładać swoje książeczki.
Powodzenia
Gorąco pozdrawiam:)