Stół wielkanocny
Witam wszystkie dzieci.
Nadszedł czwarty dzień tygodnia, a więc czwartek. Dla przypomnienia wymienimy od początku wszystkie dni tygodnia : Poniedziałek, Wtorek, Środa, Czwartek, Piątek, Sobota, Niedziela. ŚWIETNIE !!!
Do świąt zostało już niewiele czasu. Mam nadzieję, że chodź trochę pomogliście rodzicom w porządkach, np. sprzątając swoje zabawki.
Chciałam dzisiaj porozmawiać z Wami o podwójnym znaczeniu niektórych wyrazów. Co to znaczy? Znaczy to, że są takie słowa, które mają więcej znaczeń: N.p. słowo mucha , może oznaczać owada albo ozdobę dla mężczyzny przy koszuli.
Ja dzisiaj jednak chciałam zapoznać Wasz z pojęciem MAZUREK , które ma podwójne znaczenie
( 1 ) MAZUREK – to ciasto specjalnie wypiekane na Wielkanoc
( 2 ) – MAZUREK – to nazwa skocznego ludowego tańca
https://www.youtube.com/watch?v=AQ3jE65P1Vs
Chciałabym, abyście sami albo z pomocą rodziców przypomnieli sobie słowa, które mają podwójne znaczenie. Życzę powodzenia.
Zgodnie z moją obietnicą dzisiaj nauczymy się kolejnej części wierszyka wielkanocnego.
NA WIELKANOC CZEKAMY, JAK ZAJĄCZKI SIĘ WITAMY ( pokazujemy piękny uśmiech i skaczemy w miejscu jak zajączki )
WIELKANOCNE JAJECZKA TO KRASZANKA I PISANECZKA ( rysowanie owali w powietrzu )
BARDZO JE LUBIMY, W KOSZYCZKU UŁOŻYMY ( głaszczemy brzuszek )
DO KOSZYCZKA TEŻ DODAMY, TO CO NA WIELKANOC MAMY
WIĘC JAJECZKO I KIEŁBASKA, TROCHĘ SZYNKI NO I BABKA
SÓL BY TAKŻE SIĘ PRZYDAŁA, BY WIELKANOC SMAKOWAŁA (naśladowanie wkładania do koszyka)
Zachęcam Was do nauki wierszyka. Wystarczy go kilka razy powtórzyć i niespodzianka gotowa przed śniadaniem wielkanocnym.
Obejrzyjcie uważnie wygląd wielkanocnego stołu. Wymieńcie wszystkie potrawy znajdujące się na stole, jeżeli którejś nie znacie zapytajcie rodziców.
Na koniec dzisiejszych zajęć zapraszam Was do pracy w książce na stronie39