Portret mojej rodziny
Witajcie Kochani!
W tym tygodniu będziemy poruszać bardzo ważną tematykę „Moja rodzina”.
Dlatego też w tym tygodniu postarajcie się wyjątkowo częściej pomagać swoim rodzicom w różnych czynnościach i obowiązkach, w których oczywiście będziecie mogli pomóc.
Na początku przypomnijcie sobie naszą piosenkę na powitanie
„Dzień dobry, witamy”
Oglądanie zdjęć i albumów rodzinnych.
Proponuję zajrzeć do albumów rodzinnych i wrócić wspomnieniami do przeszłości. Wyjaśnić dzieciom kto jest na zdjęciu, gdzie było zrobione zdjęcie.
Zabawa konstrukcyjna Budujemy domy dla naszych rodzin.
Dzieci budują domy dla swojej rodziny, nazywają pomieszczenia w domach, liczą pokoje.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Ćwiczenia wykonujemy przy lusterku.
- Powitanie – dzieci dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.
- Pyszny obiad – dzieci oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
- Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.
- Rodzinna zabawa – dzieci naśladują dmuchanie baloników: wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
- Karuzela – dzieci naśladują ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
- Całusy – dzieci wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.
- Drzwi – dzieci pokazują, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.
Zabawa ruchowa z rymowanką B. Szelągowskiej Podaj mi rączkę.
Dziecko głośno powtarzają rymowankę, dobiera się w parę z ulubionym misiem lub lalką.
Dwie rączki mam – rączki tobie dam.
Zatańczymy w koło, będzie nam wesoło.
Opowieść ruchowa Spacer z rodziną
Rodzic opowiada a dziecko improwizuje to opowiadanie ruchem.
Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku – dziecko maszeruje w miejscu,
Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu - przeskakuje z nogi na nogę,
przy alei stoi parkowa ławeczka - wykonuje przysiad,
Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę - podskakuje tak jak wiewiórka,
Przysiadamy na kolejnej ławce - wykonuje przysiad,
i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej - wykonuje kolejne przysiady,
Idziemy jednak dalej - maszeruje w miejscu,
Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak - rozgląda się z ręką przy czole,
Wracamy do domu i odpoczywamy - dziecko siada lub kładzie się na dywanie.
Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Rodzina.
Razem mieszkamy: ja, mama, tata.
Mam młodszą siostrę, starszego brata…
Każdy pamięta o urodzinach,
bo taka właśnie jest ma... (rodzina)
Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Dzień rodziców.
Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
– Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu?
– Jakie postacie występowały w tym przedstawieniu?
– Jaką niespodziankę moglibyśmy przygotować na Święto Rodziny?
– Kto wchodzi w skład twojej rodziny?
– Co lubisz robić z mamą?
– Co lubisz robić z tatą?
Zabawa dramowa W mojej rodzinie.
Dziecko pokazuje ruchem jedną wybraną czynność, którą lubi robić z mamą lub tatą. Rodzic ma za zadanie odgadnąć, o jaką czynność chodzi i ją nazwać.
Malowanie portretu rodziny.
Dziecko kredkami rysuje członków rodziny i nazywa ich.
Na dobranoc proponuję obejrzeć bajkę "Rodzina Treflików"