Oznaki wiosny
Ważna informacja:
Na facebooku i na messengerze została utworzona grupa z części rodziców z naszej klasy. Moim celem jest aby wszyscy rodzice byli członkami tej grupy. W ten sposób ułatwi nam to komunikację. Bardzo proszę o podawanie swoich imion i nazwisk na mojego e-maila, kinga.rozalska@mp12zgierz.onmicrosoft.com wtedy będę mogła Państwa zaprosić do naszej grupy. Przypominam, iż nie trzeba mieć konta na facebooku żeby mieć messengera. Jest to grupa prywatna do której dostęp będą mieli tylko członkowie naszej grupy.
A teraz propozycje zajęcia dla dzieci.
Miłej zabawy
Oznaki wiosny
Oglądanie książek o wiośnie. Książki i albumy o tematyce wiosennej. Rodzic razem z dzieckiem ogląda książki lub obrazki w internecie o tematyce wiosennej. Dzieci, na podstawie obrazków, opowiadają o tym, z czym im się kojarzy wiosna.
Zabawa dydaktyczna Wiosenne kolory. Obrazki przedstawiające wiosenne krajobrazy (np. z kalendarza). Rodzic prosi dzieci, aby powiedziały, jakie kolory kojarzą im się z wiosną i dlaczego. Wspólnie oglądają kartki z kalendarzy przedstawiające wiosenne krajobrazy. Następnie dzieci starają się wyszukać w najbliższym otoczeniu jak najwięcej przedmiotów w tych kolorach, np. zielony jak młode listki, żółty jak słoneczko, forsycje, biały jak kwitnące drzewa, fioletowy jak krokus, różowy jak magnolie.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy
– język, wargi, żuchwę. Wąchanie kwiatków – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując wąchanie kwiatków.
Podlewamy kwiatki – pompujemy wodę do konewki, dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, opuszczają go w stronę brody, a następnie obie wargi wysuwają do przodu.
Bocian – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują dziób bociana, następnie otwierają szeroko wargi i je zamykają.
Żaba – żaba schowała się przed bocianem pod liściem i uśmiecha się szeroko – dzieci szeroko rozciągają wargi, potem uśmiechają się i ściągają wargi.
Kukułka – dzieci ściągają wargi do przodu i naśladują kukułkę – mówią: ku, ku, ku, ku.
Wiosenne porządki – przy szeroko otwartej jamie ustnej język wymiata wszelkie zakamarki: wędruje za górne i za dolne zęby.
Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej o wiośnie.
Wracają ptaki z daleka
i kwiatki kiełkują wokoło.
Nadchodzi pora radosna,
bo właśnie zaczyna się… (wiosna)
Słuchanie opowiadania E. Stadtmüller Witaj, wiosno!
(wstawić link z opowiadaniem)
Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
Zadajemy pytania:
− Na co narzekały dzieci?
− Jaką propozycję złożył tata Adzie i Olkowi?
− Jakie zwiastuny wiosny dzieci zauważyły w parku?
− Czy w waszej okolicy można zobaczyć już jakieś zwiastuny wiosny?
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kotki i kotki.
Mleka nie piją i nie biegają.
I – jak to kotki – futerka mają.
Lecz – dziwna sprawa – na drzewie rosną:
szare, puchate... I tylko wiosną!
Patrzcie – na stole wazon z baziami!
A gdzie są kotki? Zgadnijcie sami!
Rodzic recytuje wiersz i wskazuje obrazek z baziami. Omawia utwór, tłumaczy podwójne znaczenie słowa kotki.
Zabawa matematyczna Pestki dyni. Do zabawy potrzebne są pestki dyni w łupince i bez niej talerzyk plastikowy dla każdego dziecka.
Rodzic daje dziecku pestki dyni w łupinach i pyta, czy wiedzą, co to jest. Pokazuje również pestki bez łupinek i zachęca do ich próbowania oraz określenia, jakie one są (smaczne, zdrowe, twarde).
Następnie prosi dziecko, aby pogrupowało pestki po 4 (5) na swoich talerzykach i przeliczyły, ile mają takich grupek.
Praca plastyczna Wiosenne kotki.
Kartka z bloku, brązowa farba, pędzle, klej (magic), pestki dyni w łupinach. Dziecko maluje (z małą pomocą rodzica) na niej gałęzie wiosennej wierzby. Doklejają do nich pestki w łupinach jako bazie. Z pomocą rodzica przelicza bazie na każdej gałązce. Prace odstawiają do wyschnięcia.
Miłej zabawy.
Po południu polecam zabawę dywanową
https://www.youtube.com/watch?v=D6IK5J7jl20
Utrwalenie piosenki po angielski „Let’s play”