Moje najbliższe otoczenie
Witajcie Kochani!
Na początek przypomnijcie sobie zabawę o misiu
https://www.youtube.com/watch?v=nozt3uL8WQs
Burza mózgów: W mojej miejscowości.
Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdanie: W mojej miejscowości... Jeśli jest to za trudne, można zdanie rozwinąć, np. W mojej miejscowości lubię/nie lubię...
Słuchanie wiersza L. J. Kerna Nasze podwórko.
Nasze podwórko to miejsce,
które najlepiej znamy.
Wszyscy, bez żadnych wyjątków,
takie podwórko mamy!
Nasze podwórko to teren
najbardziej nam bliski na ziemi.
W zimie śnieg na podwórku leży,
a w lecie się trawa zieleni.
Gdy słońce świeci na niebie,
wesołe jest nasze podwórko,
smutnieje zaś, gdy się zjawi
pan deszcz
z ponurą córką chmurką.
Czasami z naszego podwórka,
na którym się co dzień bawimy,
widać wieże kopalni
lub wielkiej huty kominy.
I czy to będzie w Gliwicach,
w Toruniu, w Łomży, czy w Krośnie,
gdy spojrzysz na nasze podwórko,
to stwierdzisz, że ono rośnie!
Bo naszym podwórkiem
nie jest to tylko, co jest blisko,
ale i traktor w polu, i stadion,
i lotnisko, i jakiś stary zamek,
i lasy na pagórkach, i Wisła,
która płynie środkiem
Naszego Podwórka.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Co to jest nasze podwórko?
− Czy naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw w przedszkolu albo teren wokół przedszkola?
− Jak myślicie, kiedy podwórko się cieszy, a kiedy smuci?
− Co widać z naszego podwórka w przedszkolu, a co z waszych domów?
Zabawa językowa Symbole mojej miejscowości (lub gminy).
Rodzic prezentuje obrazek z herbem i pyta dziecko, czy wie, co on przedstawia. Następnie prosi, aby to opisało.
Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu o Zgierzu
https://www.miasto.zgierz.pl/pl/wideo/zgierz-miasto-w-centrum-polski
Proponuję wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych