Kwiaty dla Mamy i Taty
Witajcie Kochani!
Zabawa na powitanie
Rozwiąż zagadki o rodzinie: http://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+cz%C5%82onkach+rodziny
Zrób mamusi/tatusiowi masażyk. Jak go wykonać – dowiesz się tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4
Nauka refrenu piosenki „Rodzinne sposoby na nudę”
Rozmowa z dzieckiem „Co robi moja mama?”
Rodzic rozmawia z dzieckiem o swojej pracy. Dziecko nazywa czynności, jakie wykonują osoby na obrazkach
Zabawa dydaktyczna „Zakupy z mamą”.
Opakowania po produktach (spożywczych, chemicznych, pudełka po butach, opakowania po sprzęcie gospodarstwa domowego, kosmetykach) reklamówki, dziecięcy koszyk sklepowy.
Dziecko wybierają do koszyka produkty, które najczęściej kupuje z mamą. Nazywa produkty. Opowiada, co chciałyby kupić mamie, gdyby zarabiało pieniądze.
Zabawa popularna Ojciec Wirgiliusz.
Dziecko maszeruje w rytm muzyki i śpiewa:
Ojciec Wirgiliusz uczył dzieci swoje, a miał ich wszystkich 123.
Dziecko zatrzymuje się i klaszcze: Hejże dzieci, hejże ha, róbcie wszystko, to co ja!
https://www.youtube.com/watch?v=7y3lg_MYzVU
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę
Prezentacja prawidłowej artykulacja głoski t.
Ćwiczenia wykonujemy przy lusterku. Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski t. prezentuje głoskę t przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby dzieci widziały pracę języka. Dziecko powtarza za rodzicem głoskę t, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarza sylaby: ta, to, te, tu, ty.
Głoska t jest głoską przedniojęzykowo-zębową, powstaje przez uniesieniu czubka języka za górne zęby, gdzie następuje zwarcie go z podniebieniem i lekkie opuszczenie w dół. Jeśli rodzic zauważy, że dziecko wsuwa język między zęby w czasie artykulacji głoski t, należy skierować je do logopedy.
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Moja rodzina”.
Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.
Piękny uśmiech,
dobre serce;
wszystko umie
zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej w świecie.
To jest właśnie moja mama!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok, tato.
Z Tobą czuję się bezpiecznie.
Kocham Ciebie właśnie za to!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Dom to miejsce wyjątkowe.
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
czyli mama, ja i tata!
Ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham mamę, tatę, dom.
Ćwiczenia słuchowe „Kto mieszka w tym domu?”
Rodzic podaje nazwy członków rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dziecko podaje pełną nazwę. Następnie dziecko podaje nazwy członków własnej rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a rodzic odgaduje, o kogo chodzi, np.: ma-ma, ta-ta, brat, sios-tra, dzia-dek, bab-cia, cio-cia, wu-jek.
Praca plastyczna „kwiaty dla mamy i taty”
https://pracaplastyczna.pl/index.php/rodzina-emocje/303-kwiaty-dla-mamy
Na dobranoc proponuję obejrzeć następną cześć bajki „Rodzina Treflików”