Kraina miodem płynąca
Witajcie Kochani!
Dzisiaj zajmiemy się bardzo ważnym tematem a konkretnie bardzo ważnymi owadami są to pszczoły!
Na powitanie proponuję masaż
Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!
„Z wizytą w ulu” – oglądanie filmu edukacyjnego https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c
Po obejrzeniu filmu rodzic rozmawia z dzieckiem na jego temat:
- Ile uli jest w pasiece Kai?
- Co robią pszczoły robotnice?
- Czy pyłek jest lekki?
- Dlaczego pszczoły nazywa się zapylaczami? I co to znaczy?
- Jakie inne owady są zapylaczami?
- Co wspólnego mają pszczoły, krowy i świnie?
- Czym objadają się pszczoły w maju?
- Dlaczego pszczelarze i rolnicy ze sobą współpracują?
- Jak wygląda ta współpraca?
Zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=FNkTUZKoX-8
"Kształtne pszczoły” – zabawa matematyczna na podstawie wiersza B. Formy „Pracowita pszczoła” –.„Pracowita pszczoła”
Przyfrunęła na łąkę
pszczoła pracowita.
Ile pięknych kwiatów! –
pszczoła się zachwyca.
Na kwiatku usiądę
i odpocznę chwilę.
Może porozmawiam
z prześlicznym motylem.
A potem do pracy
szybko się zabiorę.
Pozapylam kwiaty,
dużo pyłku zbiorę.
„Pszczoły na kwiatki” – zabawa matematyczna
Zadaniem dziecka jest szybko dobrać pszczółki do pary
Improwizacja swobodna przy piosence „To jest pszczółka” dziecko stara się naśladować pszczołę bzycząc.
https://www.youtube.com/watch?v=g92jyNnhEqo
A na koniec proponuję obejrzeć film co szkodzi pszczołom
https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg