Kolory wiosny
Kolory wiosny
Zapewne dzieci bardzo chętnie przypomną sobie piosenkę od której zwykle wszystko się zaczyna w naszej grupie. Kochani zaśpiewajcie ją głośno i nauczcie rodziców ruchów do tej piosenki.
Układanki guziczkowe lub kolorowe kółka z papieru.
Dzieci układają wzory kwiatowe, lub układając kwiatki z kół z kolorowego papieru według podanej przez rodzica zasady – środek i dookoła płatki.
Zabawa dydaktyczna Liczenie nasion.
Patyczki do lodów lub pęsety, nasiona: grochu, fasoli, ryżu, kukurydzy.
Rodzic rozsypuje na stoliku wymieszane nasiona: grochu, fasoli, ryżu. (mogą być inne dostępne w domu ziarna) Dzieci za pomocą patyczków lub pęset rozdzielają je na poszczególne rodzaje, opisują różnice w ich wyglądzie, wielkość, kolor, kształt. Następnie segregują nasiona zgodnie z poleceniami, układają z nich szeregi, określają na oko, których jest więcej, i sprawdzają, np. łącząc je w pary.
Liczą ziarna z poszczególnych grup i mówią: Tu jest więcej, a tu jest mniej.
Tworzą rytmy – powtarzające się czteroelementowe sekwencje: groszek – fasolka – ryż – kukurydza. Układają kwiatki, np.: kładą ziarna grochu wokół ziarna ryżu i odwrotnie, oraz liczą płatki i mówią, których jest mniej.
Wykonanie grzechotek z plastikowych butelek i nasion.
Małe, plastikowe butelki po napojach (z zakrętkami), nasiona: grochu, fasoli, ryżu, taśma, nożyczki. Dzieci wsypują nasiona do butelek, które zakręcają. Potrząsają butelkami z ziarnami i słuchają, jakie dźwięki wydają powstałe grzechotki.
Akompaniament na grzechotkach do piosenki „Z wiosną”. (piosenka w zajęciach z 31.03).
Na dobranoc polecam audiobooka, można się troszkę pośmiać
Renata Piątkowska "Nie ma nudnych dni" audiobook. Czyta Artur Barciś
https://www.youtube.com/watch?v=4uFEgeqKoWk/uploads/5e7fa3dfdeb65/newses/319/content//01 Witamy.mp3