Jak tu pięknie i wesoło!
Witajcie Kochani!
Na powitanie zaśpiewajmy wspólnie
https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA
Zabawa dydaktyczna Znajdź cień?
Zabawa językowa Łąka
Rodzic dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy mieszkańców łąki i roślin tam występujących (np. mo-tyl, bie-dron-ka, cha-bry). Zadaniem dziecka jest płynne wypowiedzenie nazw.
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Tęczowa łąka.
Lśni jak tęcza – łąka w maju.
Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach,
makach siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka,
a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu wielki bocian leci.
Bąk coś bąknął niewyraźnie,
mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar
dla swej przyszłej żony.
A spod liścia,
po łodydze wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące, i wszystkim zachwyca!
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jakie zwierzęta występowały w wierszu
− Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?
− Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba wam się najbardziej? Dlaczego?
Zabawa dydaktyczna Nasza łąka.
Rodzic pyta dziecko, czy wie, jakie miejsce ono przedstawia. Następnie informuje, że to jest łąka, ale jej mieszkańcy gdzieś uciekli. Prosi, aby dziecko powiedziało kogo można spotkać na łące
– Na trawie – maki i ślimak.
– W stawie żaba.
– Obok stawu bocian.
– Wysoko motyle.
– Nisko pszczoły.
Zabawa twórcza Jaka jest łąka?
Muzyka https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4
Dziecko uważnie słucha nagrania, wyobraża sobie, że jest na łące. Po wykonaniu tego zadania, rodzic prosi, aby opowiedziało, co na niej widziało lub jaka była ta łąka (młodszym dzieciom może podsuwać pomysły, np.: Czy były tam bociany? Czy było tam dużo zieleni? Czy był tam niedźwiedź? – które nakierują na tworzenie obrazu).
Praca plastyczna „Stemplowana łąka”
https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc
lub dmuchawce z wykorzystaniem rolek od papieru toaletowego
https://www.youtube.com/watch?v=FpvIOpciq2Y
Jak wykonacie już swoją pracę, popatrzcie jak inny artysta wykonał swoją pracę „Owady” z wykorzystaniem piasku