Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Bocian i żabki

Witam Was bardzo serdecznie. Dzisiejszym tematem przewodnim będą żabki i bociany. Zanim jednak zaczniemy proponuję gimnastykę: Hyc, Tup, Klap

https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc

Wyszukiwanie obrazków bociana wśród innych obrazków z książki o zwierzętach.

Zabawa ortofoniczna Bocianie klekotanie.

Gdy rodzic wysoko podniesie rękę, dziecko głośno naśladuje klekotanie bociana. Gdy ją opuści – cichutko klekocze.

Słuchanie odgłosów przyrody.

https://www.youtube.com/watch?v=dRcEprzTxTA

Rodzic prosi, aby dziecko posłuchało nagranych odgłosów i spróbowało wskazać, jakie zwierzęta wydają takie dźwięki.

Klekot bocianów:

https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

Osłuchanie z piosenką „Kle, kle boćku” 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

- Co takiego łąka szykuje boćkowi?

- Skąd wraca bocian?

- Gdzie chłopcy szykują gniazdo dla bociana?

1Bocian czarny 

2bocian czarny

1bocian biały

2bocian biały

bocian białoszyi

Rodzic prezentuje obrazki i kilkakrotnie powtarza nazwę każdego z ptaków. Dziecko wskazuje różnice (np. w upierzeniu) i podobieństw w wyglądzie ptaków (np. długi dziób). Dzieci mogą się również zastanowić, od czego wzięły się nazwy bocianów i którego bociana widujemy w Polsce najczęściej.

 Bociany nie lubią jeść żab. Jedzą je w ostateczności, gdy wokół trudno o inny pokarm. Natomiast chętnie spożywają owady, dżdżownice, cienkie węże, małe ryby i gryzonie. Bociany, nie mogąc upolować żab w zaspokajających ilościach (z powodu znacznych zmian środowiska drastycznie zmniejszyła się liczebność tych płazów), zmieniły swoje upodobania i zaczęły się odżywiać wyżej wymienionymi zwierzętami.

Prezentacja multimedialna Życie żaby

https://www. youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E&feature=youtu.be

 Podczas oglądania cyklu rozwojowego żaby rodzic tłumaczy jedynie, jak nazywają się poszczególne etapy (np. skrzek – kijanka – dorosła postać). Można zadać pytanie, na którym etapie żaba zaczyna przypominać postać znaną dzieciom.

Zabawa dydaktyczna Żaba i bocian.

 Kiedy rodzic powie: Bocian!, dziecko wyciąga przed siebie dłonie, naśladuje rękami poruszający się dziób bociana. Kiedy rodzic powie: Żaba!, dziecko szybko dotyka opuszkami palców obu rąk, próbuje naśladować odgłosy żaby.

Karta pracy

 Bocian