Biedroneczki
Witajcie Kochani!
Na początek proponuję zabawę
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Ćwiczenia oddechowe Spokojnie oddychamy na łące.
Mała (lekka) książka dla dziecka. Dziecko, kładzie się na plecach i wyobraża sobie, że znajdują się na łące i spokojnie oddycha. Rodzic kładzie na brzuchu dziecka książkę i określa prawidłowy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami.
Omówienie wyglądu biedronki.
Rodzic informuje dziecko, że w naszym kraju występują biedronki z 2 i 7 kropkami. Następnie pyta: Jaka jest biedronka?, Jak wygląda? Dziecko opisują jej wygląd, swoje skojarzenia itp.
Zabawa swobodna – swobodny taniec przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=FMscggrTqYk
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Ile kropek miała mała biedroneczka?
Ile pięter przelatuje biedronka?
Ile przyjaciółek lata z biedronką?
Jakie to owady?
Nauka refrenu piosenki „Biedroneczka”
Zabawa językowa Polne rośliny.
Obrazek łąki U. Lemańskiej „Majowa łąka”
Rodzic prosi, aby dziecko opisało obraz. Następnie prezentuje trzy obrazki (mniszek pospolity, chaber, mak) i nazywa te rośliny. Wspólnie z dzieckiem, dzieli rytmicznie (na sylaby), każdą nazwę. Następnie prosi dziecko, aby wypowiedziało się na ich temat (mogą to być skojarzenia, wypowiedzi dotyczące wyglądu, zapachu itp.).
Dziecko: − mówi, co robią na łące poszczególni członkowie rodziny (na podstawie obrazka), − nazywa przedmioty, mówi o ich przeznaczeniu i dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby).
Policz żaby, pszczoły, motyle, bociany. Na dole karty zaznacz ich liczbę – narysuj przy każdym obrazku odpowiednią liczbę kropek.
Na zakończenie proponuję obejrzeć krótkiego filmiku o owadach żyjących na łące