Przygodę z Ogólnopolskim Programem #SuperKoderzy rozpoczęliśmy od przystąpienia do konkursu, którym zadaniem było udostępnienie spotu, przedstawiającego działania Szkoły w temacie kodowania oraz programowania.
Oto nasz film, który dał nam wygraną i pozwolił na roczną współpracę z Fundacją Orange 🙂
* * * * * *
Witajcie!
Uczniowie klas piątych po raz pierwszy rozpoczęli swoją przygodę w ramach programu #SuperKoderzy przystępując do ścieżki edukacyjnej Młodzi Patrioci. Pierwsze zajęcia polegały na zapoznaniu się z mapą Polski i kierunkami świata. Dzieci fantastycznie odnalazły się w tym temacie.
* * * * * *
Podczas drugich zajęć uczniowie dowiedzieli się z jakimi państwami sąsiaduje Polska, wyszukiwali informacje na ich temat i umieszczali na tablicy interaktywnej. Pracowaliśmy również z ozobotami.
* * * * * *
Tematy kolejnych spotkań #SuperKoderów to symbole narodowe. Uczniowie przypomnieli sobie historię powstania Hymnu a następnie próbowali go odkodować. Stworzyli flagę polski na macie do kodowania a także szukali najkrótszej drogi do godła Polski. Pracowaliśmy również z mapą poszukując najdłuższych polskich rzek. Już nie możemy doczekać się kolejnych spotkań!
* * * * * *
Grudniowe spotkania poświęciliśmy na przypomnienie legendy o Lechu, Czechu i Rusie oraz utrwaleniu kierunków (również po angielsku). Uczniowie chętnie obejrzeli film i przeszli do kodowania odpowiedniej trasy dla ozobotów. Zadanie bardzo się spodobało i wywołało wiele uśmiechu 🙂
Dotarły do Nas gadżety! Bardzo dziękujemy 😊
* * * * * *
Na styczniowym spotkaniu, #SuperKoderzy poznali piękne zakątki Krakowa. Wyznaczali trasy na mini matach, a także pracowali ze skanerem kodów.
* * * * * *
Na zajęciach utrwalaliśmy zabytki Krakowa i jednocześnie budowaliśmy budowle wykorzystując aplikację webową. Ćwiczyliśmy również logiczne myślenie – mogliśmy przejść 10 poziomów… było trudno ! ale daliśmy radę 🙂 Na zakończenie rozwiązywaliśmy zagadkę logiczną – szukaliśmy najkrótszej drogi do smoka.
* * * * * *
* * * * * *
Podczas kolejnego spotkania poznaliśmy legendę Wars i Sawa a także zapoznaliśmy się z najważniejszymi miejscami w Warszawie. Utrwaliliśmy poznane wcześniej legendy poprzez wykonywanie interaktywnych ćwiczeń przy użyciu tablicy interaktywnej oraz wykorzystując tablet.
* * * * * *
Po przypomnieniu legendą wypisaliśmy najważniejsze informacje o niej a także podjęliśmy próbę opowiedzenia legendy od końca. Programowaliśmy również drogę dla Ozobota.
* * * * * *
Podczas kolejnych zajęć nasi uczniowie przypomnieli sobie i omówili wspólnie z nauczycielem poznane już legendy następnie wykonali 2 tematyczne karty pracy. Uczniowie za pomocą Mapy Google tworzyli wybrane przez siebie trasy wycieczki po stolicy z uwzględnieniem atrakcji oraz postoju na obiad – była to również powtórka z znajomości kierunków geograficznych.
* * * * * *
Ostatnie dwa spotkania dotyczyły przypomnienia zadań w programie Scratch a także podsumowania zajęć. Były dyplomy a także czas na tworzenie własnych gier w Scratchu 🙂 Dziękujemy, że mogliśmy wziąć udział w projekcie 🙂 Do zobaczenia!