Wiosna
BĄDŹMY RAZEM
Kiedy rano się obudziłam, to za Wami zatęskniłam.
TEMAT: WIOSNA 30.03.2020r – poniedziałek
Cel: Ukazanie piękna budzącej się do życia przyrody, wdrażanie do poszanowania książek, jako źródła wiedzy.
1. Słuchanie wiersza o wiośnie (wybrany wiersz można nauczyć dzieci na pamięć).
http://dzieci.epapa.pl/wiersze/3/
2. Rozmowa n/ t wczesnowiosennych kwiatów – rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów.
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg – wiosenne kwiaty ( 2 minutowy filmik dla dzieci )
3. „Żabki”- zabawa ruchowa z elementem skoku.
4. „Boćki” – zabawa z elementem marszu.
5. Ćwiczenia i zabawy słuchowe:
- wystukiwanie rytmu
- rozpoznawanie i różnicowanie głosów zwierząt, dźwięków z otoczenia, dźwięków instrumentów (wszelkie gry dźwiękowe)
6. Słuchanie śpiewu ptaków
https://www.youtube.com/watch?v=mimkPNKl5po – śpiew ptaków ( 4 minutowy filmik )
7. Zabawa ruchowa „Kwiatek rośnie”
Dziecko przykuca, głowę wtula w ramiona. Nauczyciel ( rodzic ) zaczyna rytmicznie uderzać np. w bębenek – najpierw cicho, potem coraz głośniej i szybciej. Dziecko powoli się podnosi, aż do pozycji stojącej, wyciągając ręce do góry.
8. Analiza i synteza słuchowa słowa łodyga.
Dziecko dzieli słowo łodyga na głoski i sylaby. Wymieniają kolejno wszystkie głoski. Następnie podaje przykład innych słów w których głoskę ł słychać na początku.
9. Karta pracy - na dole strony
Przygotowały nauczycielki
Anna Kawka, Aneta Woźniak