Wiosna w Ogrodzie - gimnastyka buzi i języka
Piątek 03.04.
„Gimnastyka buzi i języka” ćwiczenia narządów mowy.
Dzień dobry. Zanim przejdziemy do ćwiczeń narządów mowy, poćwiczymy nasze ciało. Zapraszamy do zabawy z kolegami z przedszkola w Wiązownie:
https://www.youtube.com/watch?v=5kazHO5C84c
„Poszukiwanie wiosny” – gimnastyka narządów mowy. N. opowiada dzieciom o języczku, który wybrał się na poszukiwanie wiosny. Prosi, aby dzieci we wskazanym momencie wykonywały określone czynności.
Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu (kląskają, uderzając językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (mówią kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (mówią prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonują krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze i długo wydychają je ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiechają się). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdychają powietrze nosem) i kichnął (mówią apsik!). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewają, przeciskają język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (kląskają, uderzając językiem o podniebienie).
Zaproście do zabawy wszystkich domowników.
Małgorzata Mielczarek Liliana Ljumezi