Wiosna na łące
BĄDŹMY RAZEM
Kiedy przeskrobaliście, przytulać się lubiliście.
Temat: Wiosna na łące - 01.04.2020 – środa
Cel: - rozwijanie mowy, poznawanie przyczyn ochrony roślin, analiza zdania.
1. Rozmowa na temat wczesnowiosennych kwiatów, poznanie gatunków chronionych.
https://www.youtube.com/watch?v=qr3D0hJttWc – (3 minutowy filmik o roślinach chronionych )
2. Zabawy z zastosowaniem rymowanki o przebiśniegu. Gdy poczuł, że zbliża się wiosna, przebił śnieg i na świat się wydostał.
3. Liczenie słów w zdaniu np.:
Przebiśnieg przebija śnieg.
Przebiśnieg ma białe, delikatne płatki.
4. Układanie zdań przeczących do podanych zdań twierdzących np.: − W piekarni kupimy mleko. − W piekarni nie kupimy mleka.
5. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.
Karta pracy na dole strony
6. Składanie w całość pociętych obrazków wczesnowiosennych kwiatów.
Obrazek znajduje się na dole strony. Proszę, żeby rodzic przeciął dziecku obrazek na 4 części i dał do ułożenia
7. Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym – Wiosenne kwiaty budzą się do życia.
8. Oglądanie filmu pt. „Wiosna” z muzyką Antonio Vivaldiego o tym samym tytule.
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o – ( 3 minutowy filmik )
9. Nauczyciel ( rodzic ) pyta dzieci:
Kto zamieszkuje łąkę?; Czym jest łąka?; Komu potrzebne są owady (np. pszczoły, osy;)? Co można robić na łące?
https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4&t=82s – ( 3 minutowy filmik )
10. Zabawa ruchowa „Spacer po łące” – dzieci idą po łące i witają się ze spotkanymi zwierzętami w ich języku, np. z pszczołą bzz,bzz., z myszką polną pi,pi.
Przygotowały nauczycielki
Anna Kawka, Aneta Woźniak