Wiosenne powroty- czwartek
- Ćwiczenia ortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej Ptasie trele.
Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko: Czym zajmowały się ptaki? Powtarza wiersz, a dziecko powtarzają fragment tekstu: Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni.
Znów nastała wiosna!
Ptaki nadlatują.
A co będą robić?
Gniazda pobudują.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Na drzewach wysoko
albo w trawie – nisko.
Tak by do swych piskląt
zawsze miały blisko.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Gdy skończą budować,
jajeczka w nich złożą.
By było im ciepło,
na nich się położą.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Wykluły się wreszcie
z jajeczek pisklęta
i każdy maluszek
te trele pamięta!
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
- Improwizacja ruchowa do wiersza.
Rodzic recytuje wiersz, a dzieciko pokazuje ruchem jego treść: przylot ptaków, budowanie gniazd, wysiadywanie jajek. Powtarzają sylaby, dbając o prawidłowe artykułowanie głosek.
- Jak zrobić bociana? – praca plastyczna
Potrzebne materiały: kartka A4, klej płatki kosmetyczne, papier kolorowy, nożyczki
https://www.youtube.com/watch?v=aEuv2CgQvPI
- Zabawa słowami Dokończ słowo.
Dzieci mówią całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem (na sylaby) powiedział N., np.: wio-sna, kro-ku-sy, bo-cian, ża-ba itp.