W marcu jak w garncu
Temat dnia: W marcu jak w garncu 26.03.2020 - czwartek
ZADANIA: rozwijanie orientacji przestrzennej oraz prawej i lewej strony ciała.
1. Zabawy z zastosowaniem rymowanki Małgorzaty Barańskiej Prawa, lewa strona ciała
Nauczyciel ( rodzic ) mówi rymowankę, a dziecko pokazuje odpowiednie części ciała
Dziecko:
Prawe oko, prawe ucho pokazuje prawe oko, prawe ucho,
prawa ręka, prawy bok pokazuje prawą rękę i prawy bok,
Prawą nogą najpierw tupnę, tupie prawą nogą,
potem w prawo zrobię krok. wykonuje krok w prawo,
Tutaj lewy mam policzek, pokazuje palcem lewy policzek,
lewe ucho, lewe oko. pokazuje lewe ucho i lewe oko,
Stań naprzeciw mnie, kolego, dobiera się w pary, ( rodzeństwo lub rodzic )
i spójrz w oczy mi głęboko. patrzą sobie w oczy.
Nauczyciel ( rodzic ) daje dziecku frotkę i sprawdza poprawność założenia ich na lewy nadgarstek
2. Zabawa ,,Prawa-lewa” – określanie stron ciała. Dziecko dotykają ręką (na której jest frotka) części ciała, lewego oka, ucha, kolana, stopy; na koniec wykonuje obrót w lewo. To samo wykonuje prawą ręką (frotka na prawym nadgarstku).
3. Praca plastyczna – Pani Wiosna – malowanie farbami lub kredkami ( obrazek na dole strony )
4. Chodzenie „pod dyktando"- nauczyciel ( rodzic ) stoi obok dziecka i mówi: Dwa kroki w prawo... (dziecko wykonuje). Teraz trzy kroki do przodu... Dwa kroki do tylu... Pięć kroków w lewo...
5. Rozmowa na temat:
https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM - opowiadanie edukacyjne
− Co to jest pogoda?
− Jakie znacie elementy pogody?
− Czy w tym samym czasie wszędzie, np. w całej Polsce, jest taka sama pogoda?
− Dlaczego ludzie często narzekają na pogodę?
− Co oznacza określenie: dobra pogoda?
− Kto zajmuje się badaniem pogody?
6. Zabawa ruchowa do piosenki Taniec połamaniec
https://www.youtube.com/watch?v=ZlanSiI7HnI
7. Rozmowa na temat wiatru.
− Po czym poznajemy, że wieje wiatr?
− Czy wiatr zawsze jest zimny?
− Jak możemy określić, skąd wieje wiatr?
8. Wykonanie wskaźnika służącegodo określenia kierunku wiatru
Dzieci dostają rurki do napojów. Wycinają z bibuły wąski pasek i z pomocą rodzica mocują bibułę do rurki za pomocą małej pinezki lub szpilki.
9. Sprawdzanie, zktórego kierunku wieje wiatr.
Dzieci ze wskaźnikami wychodzą na balkon lub taras. Podnoszą ręce ze wskaźnikami do góry i obserwują, w którą stronę odchyla się bibuła.
Wniosek: Wiatr wieje z przeciwnego kierunku niż ten, w którym wychyla się bibuła
10. Bajka "Słońce i wiatr "
https://www.youtube.com/watch?v=5S3YlCFbKfI
KARTY PRACY - na dole strony
Przygotowały nauczycielki
Anna Kawka, Aneta Woźniak