Poszukiwanie oznak wiosny
BĄDŹMY RAZEM
Buziaki Wam wszystkim ślę i marzę o tym, by niedługo znowu spotkać się.
Temat: Poszukiwanie oznak wiosny - 03.04.2020 – piątek
Cel: - rozwijanie mowy, utrwalanie oznak wiosny, rozwijanie sprawności fizycznej.
1. Słuchanie bajki „Bajki Idalki”
https://www.youtube.com/watch?v=4NVOeg37nq0&feature=youtu.be
2. Podawanie atrybutów wiosny: Wiosna jest…
3. Zabawa ruchowa Figurki – na przerwę w muzyce.
Dziecko biega ( chodzi) po pokoju w rytm muzyki. Gdy muzyka ucichnie, dziecko robi wybraną przez siebie figurę.
4. Różnicowanie dźwięków z najbliższego otoczenia - nazywanie ich i naśladowanie
https://www.youtube.com/watch?v=fxLkVDCyUVg odgłosy żaby
https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w klekot bociana
https://www.youtube.com/watch?v=Xuf6bM8f75E odgłosy dzięcioła
https://www.youtube.com/watch?v=koQhVkrdb1o odgłosy bażanta
https://www.youtube.com/watch?v=yEorCrgaVEU odgłosy sikorki
https://www.youtube.com/watch?v=VB2Sy2xcW7E odgłosy pszczoły
5. Historyjka obrazkowa o wiośnie – do pobrania na dole strony
https://images.app.goo.gl/7yMQPeMdMKt9USp67
6. Zabawa ruchowa „Skaczemy, biegniemy”
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
7. Lepienie z plasteliny zwierzątek żyjących na łące
Przykładowe zwierzątka znajdują się na dole strony
8. Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Gdzie jest motyl?”
Dziecko ustawia motyla względem siebie według poleceń nauczyciela ( rodzica ): przed sobą, za sobą, nad głową, na stopie , pod kolanem, z lewej strony, po prawej stronie.
9. Zabawa “Prawda czy fałsz”. Nauczyciel ( rodzic ) mówi zdania o łące a dziecko określa ich logiczność:
– Na łące rośnie trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
– Motyle zbierają nektar z kwiatów
– Gąsienica przeobraża się w biedronkę
– Owady mają 10 odnóży
Przygotowały nauczycielki
Anna Kawka, Aneta Woźniak