Marcowa pogoda - wtorek
Sytuacje edukacyjne:
- Samodzielne oglądanie książeczek związanych tematycznie z aktualną porą roku.
Książeczki zawierające obrazki przedstawiające wczesnowiosenne krajobrazy. Ułożenie na stole książeczek, w których znajdują się obrazki przedstawiające wczesnowiosenne krajobrazy. Dziecko ogląda je samodzielnie. Wspólne wymienianie nazw kolorów znajdujących się w książkach.
- Zabawa ruchowa z elementem rzutu – Zawody w rzucaniu piłką.
Mała piłka. Zostaje wyznaczona linia rzutu. Dzieci ustawiają się, rzucają jak najdalej piłką. Wspólnie z dzieckiem liczenie odległość krokami i zapisywanie osiągnięte wyniki na kartce. Po zakończeniu zabawy ustalanie wspólnie z dzieckiem, który wynik był najlepszy.
- Klasyfikowanie sylwet chmur ze względu na jakość (wielkość, kolor).
Cztery, wycięte przez dzieci z papieru, sylwety chmur (dwie niebieskie: mała i duża, oraz dwie ciemnoszare: mała i duża) dla każdego dziecka, cztery obręcze. Dzieci siedzą w kole. Układają przed sobą samodzielnie wycięte z papieru i pokolorowane sylwety chmur: dwie niebieskie (duża i mała) i dwie ciemnoszare (duża i mała, pokolorowane np. ołówkiem). Następnie układane w środku są koła dwie obręcze. Dzieci układają w nich sylwety chmur, ale tak, aby były one uporządkowane. Jeśli dzieci ułożą w obręczy sylwety chmur, biorąc pod uwagę ich wielkość, zadawane zostaje pytanie, jak inaczej jeszcze można je ułożyć?. Następnie dokładane są jeszcze dwie obręcze i należy takie ułożenie sylwet chmur, aby w każdej obręczy leżały chmury takiego samego rodzaju, np. małe niebieskie chmury lub szare duże chmury.
- Zabawa ruchowa – Wyścigi w ubieraniu się.
Szarfa dla dziecka. Dziecko układa z szarf kółka. Szarfa to płaszcz przeciwdeszczowy. Przy dźwiękach tamburynu dziecko spacerują po całej sali. Podczas przerwy w grze dziecko podnosi szarfę i przechodzi przez nią (dowolnie – od góry do dołu lub od dołu do góry) – zakłada płaszcz, gdyż zaczyna padać deszcz.
Opracowała Monika Kacprzak