Marcowa pogoda- środa
Sytuacje edukacyjne:
- Wycinanie z gazetek reklamowych zdjęć przedstawiających części garderoby, utrwalenie ich nazw.
Gazetki reklamowe, czasopisma, nożyczki, nieprzezroczysty worek lub pojemnik. N. układa na stole gazetki reklamowe, w których znajdują się zdjęcia różnych części garderoby. Dzieci wskazują je i podają ich nazwy. Następnie wycinają zdjęcia i wkładają je do nieprzezroczystego worka lub pojemnika. Kolejno losują po jednym zdjęciu, pokazują je innym i podają nazwę przedstawionej na nim części garderoby.
- Zabawa na powitanie –„ Uśmiech i iskierka”.
Dzieci stoją w kole i trzymają się za ręce. Przekazują sobie uścisk dłoni z jednoczesnym uśmiechem na twarzy
- Słuchanie piosenki Pada deszcz (sł. i muz. Bożena Forma) Rozmowa na temat piosenki.
- Pada deszcz kapu, kap,
idą dzieci człap, człap, człap.
Idzie też Oli brat po kałużach człap, człap, człap.
Ref.: Dziś od rana deszczyk pada,
z deszczem świetna jest zabawa.
- Pada deszcz kapu, kap,
wszyscy tańczą szlap, szlap, szlap.
I ja też, szlap, szlap, szlap,
tańczę z deszczem chlap, chlap, chlap.
Ref.: Dziś od rana…
Pytania dotyczące piosenki:
− O czym jest ta piosenka?
− Czy spacer w deszczu może sprawić nam przyjemność?
− Co zabieramy ze sobą, wychodząc na spacer w deszczowy dzień?
- Zabawa ruchowa – Zwierzęta – na spacer! Zwierzęta – ze spaceru! Na zawołanie: Zwierzęta – na spacer! – wszystkie dzieci rozbiegają się w różnych kierunkach. Zależnie od tego, jakie polecenie zostaje wydane , dzieci spacerują jak koty, biegają jak lamparty, podskakują jak małpki itp. Na zawołanie: Zwierzęta – ze spaceru! dzieci jak najszybciej starają się wrócić na swoje miejsca i kucnąć