Marcowa pogoda- czwartek
Sytuacje edukacyjne:
- Marcowy obrazek – rozdmuchiwanie barwnej plamy, dorysowywanie elementów tworzących jedną całość.
Biała kartka dla każdego dziecka, tusz, kroplomierz, kredki. Dzieci za pomocą kroplomierza umieszczają na kartkach kroplę tuszu, którą potem rozdmuchują. Dorysowują do tak powstałej barwnej plamy różne elementy, tworząc wiosenny obrazek. Nadają tytuł swoim pracom.
- Tor przeszkód
Ustawienie toru przeszkód. Na drodze przejazdu dziecka można poustawiać krzesła, kosze na śmieci, duże zabawki, skrzynki. Miej ze sobą stoper, żeby mierzyć czas przejazdu małym sportowcom.
- Wykonanie pracy plastycznej Dzieci i deszcz.
kredki lub flamastry, niebieska plastelina, przygotowana karta pracy z różnych wielkości parasolami. Dzieci przygotowują: kartę, kredki lub flamastry, niebieską plastelinę. Wyszukują na karcie wszystkie parasole. Kolorują je na żółto lub na czerwono. Krople i kałuże wyklejają niebieską plasteliną. Ubrania dzieci kolorują według własnego pomysłu.
Pomysły na prace plastyczne:
https://panimonia.pl/category/kids-craft/
- Zabawa ruchowo-rytmiczna – Jakie odgłosy wydaje deszcz?
Dzieci wypowiadają rymowankę Iwony Fabiszewskiej:
Dzieci:
Plim, plim, plam – uderzają palcami o podłogę, lecą krople z nieba. opuszczają powoli ręce, poruszając jednocześnie palcami,
Plim, plim, plum – uderzają palcami o podłogę, więcej ich nie trzeba. uderzają dłońmi o kolana,
Plim, plim, plam – uderzają palcami o podłogę, na słońce czekamy. klaszczą w dłonie,
Plim, plim, plum – uderzają palcami o podłogę, dość już deszczu mamy. układają dłonie na kolanach.
Plim, plim, plam – uderzają palcami o podłogę, na słońce czekamy. klaszczą w dłonie,
Plim, plim, plum – uderzają palcami o podłogę, dość już deszczu mamy. układają dłonie na kolanach