Kolory wiosny
BĄDŹMY RAZEM
Starsze średniaki to zdolne z dzieciaki.
Temat: Kolory wiosny 31.03.2020 – wtorek
Cel: - rozwijanie mowy, poznawanie oznak wiosny, rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
1. Słuchanie piosenki Maszeruje wiosna. Rozmowa na temat piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
2. Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące
https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk – ( 2 minutowy filmik ćwiczenia na równowagę )
3. Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Przestraszone żabki
4. Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?
5. Zabawa Jaka jest wiosna? (analiza i synteza słów)
k – wiosna jest kolorowa
p – wiosna jest pachnąca
r – wiosna jest radosna
s – wiosna jest słoneczna
6. Praca plastyczna – Wiosenna wydzieranka z kolorowego papieru lub kolorowej gazety.
Przykładowy obrazek na dole strony
7. Zabawa ruchowa
cebulka –krokus ( wzmacnianie mięśni nóg ) – robienie przysiadów, po każdym przysiadzie dzieci wykonują pełny wyprost )
wiatraczki na wietrze ( wzmacnianie mięśni rąk ) – wykonywanie krążeń ramionami w przód najpierw jedną ręką, później drugą, a następnie oburącz
skoki przez kałuże ( zabawa skoczna ) – przeskakiwanie obunóż przez szarfy ułożone w szeregu w niewielkich odstępach
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M – ( 2 minutowy piosenka, przy której dzieci skaczą )
8. Czary-mary”- otrzymywanie koloru zielonego przez łączenie barw żółtej i niebieskiej z równoczesnym wymawianiem rymowanki z różnym natężeniem głosu.
„Czary- mary, czary- mary,
niech się spełnią nasze czary.
Hokus- pokus, dzień radosny
mamy tutaj kolor wiosny”
9. Taniec z pszczółką Mają
https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8
Przygotowały nauczycielki
Anna Kawka, Aneta Woźniak