Kryptografia
- WHO/kto będzie brał udział w zajęciach – uczniowie klasy pierwszej
- WHAT FOR/w jakim celu przeprowadzasz zajęcia – doskonalenie umiejętności
- WHERE/gdzie odbędą się zajęcia (np. w czytelni lub w sali komputerowej) – sala komputerowa
- WHEN/kiedy – poniedziałek 8 godzina lekcyjna
Główny CEL warsztatu | Kryptografia |
Cele szczegółowe – operacyjne (może być treść warsztatu) | 1. Zapoznanie uczniów z szyframi 2. Kształcenie umiejętności szyfrowania 3. Zapoznanie uczniów z prostymi szyframi |
Metody | Wykład, kody QR Praca w grupach |
Materiały | Khan Academy – lekcje o szyfrowaniu. Mazaki, kartki, kartony |
Czas trwania | 2 razy po 1h |
Wstępny schemat warsztatów
WSTĘP – 10% (15 minut)
- powitanie
- poznanie się uczestników
- zabawa integracyjna „Kto tak jak ja”
- krótkie przedstawienie tematu zajęć
ROZWINIĘCIE – 80% (65 minut)
- przedstawienie zasad pracy
- podzielelenie zebranych na grupy
- wylosowanie kodu dla każdej z grup
- odszyfrowanie tekstu zgodnie z poleceniami w kodach qr (kody rozmieszczone w różnych miejscach w szkole). Zaszyfrowana wiadomość będzie prowadziła do biblioteki i każda z grup będzie musiała odszukać konkretną książkę
ZAKOŃCZENIE – 10% (10 minut)
- przedstawienie wyników pracy grup
- zapowiedź drugiej części spoktania za tydzień
Joanna Kapusta CC BY NC ND 4.0